[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 9، شماره 2 - ( 10-1393 ) ::
    جلد 9 شماره 2 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
    Application of Fuzzy System in Psychological Tests: Optimize the Number of Questions for WHOQOL-BREF
    آقای hamid reza ghanbari نویسنده مسیول ، دکتر mehrdad mazaheri ، دکتر hasan mishmast nehi
    چکیده:   (3597 مشاهده)
    The WHOQOL-BREF is one of the best known questionnaires for measuring the quality of life. It is currently available in more than 40 languages and has been used frequently in cross-cultural comparison studies on subjective well-being and quality of life studies. Some research shows that due to certaincultural biases Iranian respondentshave no tendency or willingness to responding some questions, more specially, question 21, in WHOQOL-BREF. The main aim of the current research was to use the ability and flexibility of fuzzy systems to analyse the WHOQOL-BREF questions to reduce some unclear or doubtful questions. A fuzzy system model proposes to diminish the errors that produce ambiguous concepts by not responding to certain biased questions.TheWHOQOL-BREEquestionnaire was analyzed and both the traditional model and the fuzzy model analyses were compared for results using fuzzy systems.As a result, question 21 was removed from the WHOQOL-BREF questionnaire used by the fuzzy system.
         
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    aghaye حمید رضا قنبری nevisandeh election, mohammad مهرداد مظاهری, mohammad حسن میش مست نهی. Application of Fuzzy System in Psychological Tests: Optimize the Number of Questions for WHOQOL-BREF. ijpb 2015; 9 (2)
    URL: http://ijpb.ir/article-1-206-fa.html

    آقای hamid reza ghanbari نویسنده مسیول ، دکتر mehrdad mazaheri ، دکتر hasan mishmast nehi . Application of Fuzzy System in Psychological Tests: Optimize the Number of Questions for WHOQOL-BREF. نشریه بین المللی روانشناسی. 1393; 9 (2)

    URL: http://ijpb.ir/article-1-206-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 9، شماره 2 - ( 10-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660