[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 11، شماره 1 - ( 8-1396 ) ::
    جلد 11 شماره 1 صفحات 52-28 برگشت به فهرست نسخه ها
    The Interactive Effects of Attributional Style and Experience of Failure on Children’s Subsequent Mathematical Word Problem Solving
    دکتر جواد صالحی نویسنده مسیول ، دکتر طاهره الهی ، دکتر غلامحسین انتصار فومنی ، دکتر احمد رحمانی ، خانم عفت قاسمی
    چکیده:   (3293 مشاهده)
    The reformulated learned helplessness theory predicts that the attributional style interacts with negative academic events, and results in performance deficits in future tasks. The aim of the present study was to evaluate the effects of experiences of failure on mathematical word problem solving performance and the moderating effect of the attributional style among students. The study was conducted on 80 female sixth grade students, 40 were chosen to test the most optimistic attributional style and 40 to have the most pessimistic, based on their scores in the attributional style questionnaire (ASQ). Employing a 2 × 2 factorial design with factors of attributional style (optimistic vs. pessimistic) and experience of failure (failure vs. success), half of the participants solved easy and the other half solved hard mathematical word problems in the first stage of the experiment. In the second stage, participants of all groups solved the same set of medium problems at the same time. The two-way ANOVA showed significant effects of the attributional style and experience of previous failure. Moreover, among those students who failed in the first step, students with optimistic attributional styles outperformed those with pessimistic attributional styles. It appears that individuals who experience failures in a specific domain are vulnerable to future failures, and having an optimistic attributional style results in higher performance in solving problems. The most striking result to emerge from the data is that performance outcomes are more likely to be a function of how we explain and respond to failures as opposed to being based on our explanations for success.
         
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    mohammad javad salehi nevisandeh election, mohammad tahereh elahi, mohammad gholamhossein entesar foumani, mohammad ahmad rahmani, khanom effat ghasemi. The Interactive Effects of Attributional Style and Experience of Failure on Children’s Subsequent Mathematical Word Problem Solving. ijpb 2017; 11 (1) :28-52
    URL: http://ijpb.ir/article-1-229-fa.html

    دکتر جواد صالحی نویسنده مسیول ، دکتر طاهره الهی ، دکتر غلامحسین انتصار فومنی ، دکتر احمد رحمانی ، خانم عفت قاسمی . The Interactive Effects of Attributional Style and Experience of Failure on Children’s Subsequent Mathematical Word Problem Solving. نشریه بین المللی روانشناسی. 1396; 11 (1) :28-52

    URL: http://ijpb.ir/article-1-229-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 11، شماره 1 - ( 8-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660