[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 11، شماره 1 - ( 8-1396 ) ::
    جلد 11 شماره 1 صفحات 122-98 برگشت به فهرست نسخه ها
    The Interplay of Self-Actualization, Creativity, Emotional Intelligence, Language and Academic Achievement in Gifted High School Students
    خانم مهرنازالسادات فاطمی ، دکتر مینا رستگار نویسنده مسیول
    چکیده:   (3362 مشاهده)
    The current research study aimed at exploring the relationship among self-actualization (SA), creativity, emotional intelligence (EI), language, and academic achievement in gifted high school students. A sample of 77 female students studying at a high school for gifted students was selected to complete three questionnaires about self-actualization, creativity, and emotional intelligence, respectively. To analyze data the Pearson correlation coefficient was applied as a statistical procedure. The analysis of the collected data revealed that firstly, there was a significant positive relationship between the participants’ SA and creativity__AWT_NOKT_COMMA__ the highly self-actualized individuals were highly creative as well. Secondly, there was a significant positive relationship between SA and participants’ EI, i.e., those whose score were high in SA were also highly emotionally intelligent__AWT_NOKT_COMMA__ and lastly, it was revealed that there was a significant positive relationship between creativity of the participants and their EI. This means that the more creative an individual is, the more emotionally intelligent he or she will be. In addition, the results showed that while there was a significant positive relationship between creativity and participants’ language achievement, there was no significant relationship among other variables in relation to participants’ language and academic achievement. This significant positive relationship meant that highly creative participants had better grades in language achievement in comparison with other gifted participants.
         
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    khanom mehrnaz alsadat fatemi, mohammad mina rastegar nevisandeh election. The Interplay of Self-Actualization, Creativity, Emotional Intelligence, Language and Academic Achievement in Gifted High School Students. ijpb 2017; 11 (1) :98-122
    URL: http://ijpb.ir/article-1-231-fa.html

    خانم مهرنازالسادات فاطمی ، دکتر مینا رستگار نویسنده مسیول . The Interplay of Self-Actualization, Creativity, Emotional Intelligence, Language and Academic Achievement in Gifted High School Students. نشریه بین المللی روانشناسی. 1396; 11 (1) :98-122

    URL: http://ijpb.ir/article-1-231-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 11، شماره 1 - ( 8-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660