[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 11، شماره 1 - ( 8-1396 ) ::
    جلد 11 شماره 1 صفحات 181-150 برگشت به فهرست نسخه ها
    The linkage of Intelligence, Prosocial Moral Reasoning and Moral Identity among Iranian University Students
    دکتر علی رضا عظیم پور نویسنده مسیول ، پروفسور منیجه شهنی ییلاق ، فاطمه اسفندیاری ، سعید عبدالهی ، فرشته اسلامیه
    چکیده:   (3573 مشاهده)
    This study examined the relationships between intelligence, moral identity and prosocial moral reasoning with the mediating role of moral identity. From the population of undergraduate university students of Salman Farsi University of Kazerun, 245 students (163 female and others male) were selected by convenience sampling. They completed the questionnaires for the assessment of general intelligence (Cattell, 1957), moral identity (Aquino & Reed, 2002), prosocial moral reasoning (Carlo, Eisenberg, & Knight, 1992) and social desirability (Reynolds, 1982). Lie/nonsense responding and social desirability were controlled from correlations by the partial correlation method. The findings showed that there were positive and significant relationships between intelligence, prosocial moral reasoning and internalization subscale of moral identity (p
         
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    mohammad ali reza azim pour nevisandeh election, پروفسور manijeh shehni yailagh, fatemeh esfandiari, saeed abdollahi, fereshteh eslamieh. The linkage of Intelligence, Prosocial Moral Reasoning and Moral Identity among Iranian University Students. ijpb 2017; 11 (1) :150-181
    URL: http://ijpb.ir/article-1-233-fa.html

    دکتر علی رضا عظیم پور نویسنده مسیول ، پروفسور منیجه شهنی ییلاق ، فاطمه اسفندیاری ، سعید عبدالهی ، فرشته اسلامیه . The linkage of Intelligence, Prosocial Moral Reasoning and Moral Identity among Iranian University Students. نشریه بین المللی روانشناسی. 1396; 11 (1) :150-181

    URL: http://ijpb.ir/article-1-233-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 11، شماره 1 - ( 8-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660