[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 10، شماره 2 - ( 4-1395 ) ::
    جلد 10 شماره 2 صفحات 32-17 برگشت به فهرست نسخه ها
    Effects of SPARK Physical Education Program on Behavioral Problems of Children with ADHD
    آقای سعید زندی ، دکتر رسول حمایت طلب ، آقای مرتضی همایون نیا نویسنده مسیول
    چکیده:   (3472 مشاهده)
    Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is one of the most common behavioral disorders in children. The current study investigated the effects of sports, play, and active recreation in children (SPARK) program on reducing the behavioral problems of children with ADHD. In order to conduct the experiment, the participants (n=30) were randomly assigned into an experimental group and a control group. Child Behavior Checklist (CBCL) was administered to both groups. Then, the experimental group received SPARK program for 12 sessions of 30 minutes, while the control group received no training. At the end of the sessions, both groups were assessed once more. Findings demonstrated that the groups were not very different in the pretest stage__AWT_NOKT_COMMA__ but, post-test scores revealed a significant difference between the groups. This implies the efficacy of doing exercise and physical activities on reducing the behavioral problems of the experimental group members. Therefore, it seems that physical activities should be put into focus in schools and educational centers in order to pave the way for designing therapeutic programs for ADHD children. It is recommended that administrators, trainers, and parents provide suitable environments for ADHD children to help them improve their behaviors.
         
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    aghaye saeed zandi, mohammad rasoul hemayat talab, aghaye morteza homayoun nia nevisandeh election. Effects of SPARK Physical Education Program on Behavioral Problems of Children with ADHD. ijpb 2016; 10 (2) :17-32
    URL: http://ijpb.ir/article-1-221-fa.html

    آقای سعید زندی ، دکتر رسول حمایت طلب ، آقای مرتضی همایون نیا نویسنده مسیول . Effects of SPARK Physical Education Program on Behavioral Problems of Children with ADHD. نشریه بین المللی روانشناسی. 1395; 10 (2) :17-32

    URL: http://ijpb.ir/article-1-221-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 10، شماره 2 - ( 4-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660