[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 8، شماره 2 - ( 10-1392 ) ::
    جلد 8 شماره 2 صفحات 44-28 برگشت به فهرست نسخه ها
    Comparison of Executive Function in Nonverbal Learning Disorders
    دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی نویسنده مسیول ، ساجده سلطانی کوهبنانی
    چکیده:   (3296 مشاهده)
    This study was designed to examine the existence of deficits of executive function (EF) in children with nonverbal learning disabilities (NVLD).Methods: 20 NVLD students (8 boys and 12 girls) from Tehran, Iran, aged 11 to 14 years (M = 12.7 years, SD = 1.11). The Normal student comparison group consisted of 20 normal students (9 boys and 11 girls), aged 11 to 14 years (M = 11.10 years, SD = 2.1). For assessing NVLD we used the original Wechsler Intelligence Scale (Wechsler, 1949) and EF. The Behavior Rating Inventory of Executive Function (BRIEF), developed by Goya et al. (1996), was used to measure EF in both groupsResults: Children with NVLD were less able to recognize the ability to focus, shift, and memorize, organize information and distribute attention. Despite the differences in the development of executive functions, they were robust and virtually identical across the two samples. Conclusion: EF deficits were more broadly defined in nonverbal learning disorder students. The results of this research should help parents and educators understand the learning that students provide outreach services to increase executive functions
         
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    mohammad sakineh soltani kohbanani nevisandeh election, sajedeh soltani kohbanani. Comparison of Executive Function in Nonverbal Learning Disorders. ijpb 2014; 8 (2) :28-44
    URL: http://ijpb.ir/article-1-193-fa.html

    دکتر سکینه سلطانی کوهبنانی نویسنده مسیول ، ساجده سلطانی کوهبنانی . Comparison of Executive Function in Nonverbal Learning Disorders. نشریه بین المللی روانشناسی. 1392; 8 (2) :28-44

    URL: http://ijpb.ir/article-1-193-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 8، شماره 2 - ( 10-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660