[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 11، شماره 2 - ( 8-1396 ) ::
    جلد 11 شماره 2 صفحات 125-102 برگشت به فهرست نسخه ها
    The Role of Cognitive Emotion Regulation Strategies in the Prediction of the Features of Borderline Personality in University Students
    خانم دکتر mahdieh shafiee tabar نویسنده مسیول ، دکتر soghra akbari chermahini ، دکتر marzieh sadat sajadi nezhad ، خانم azar nadi
    چکیده:   (3918 مشاهده)
    The purpose of this research was to investigate the role of cognitive emotion regulation strategies in the prediction of the features of borderline personality disorder. In this descriptive correlation study, 378 students (187 males & 191 females) from the statistical population of all the students from Arak University during 2015 were selected through a cluster random sampling method. The students filled in the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire and the Borderline Personality Scale. Data analysis was performed using correlation and regression analysis. The results indicated that the features of borderline personality disorder had a significant positive correlation with maladaptive cognitive emotion regulation strategies and a significant negative correlation with adaptive cognitive emotion regulation strategies. The regression analysis showed that the cognitive emotion regulation strategies could predict the features of borderline personality disorder in the university students. In general, it can be concluded that maladaptive cognitive emotion regulation strategies predicted higher levels of borderline personality disorder.
         
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    khanom mohammad مهدیه شفیعی تبار nevisandeh election, mohammad صغری اکبری چرمهینی, mohammad مرضیه سادات سجادی نژاد, khanom آذر نادی. The Role of Cognitive Emotion Regulation Strategies in the Prediction of the Features of Borderline Personality in University Students. ijpb 2017; 11 (2) :102-125
    URL: http://ijpb.ir/article-1-239-fa.html

    خانم دکتر mahdieh shafiee tabar نویسنده مسیول ، دکتر soghra akbari chermahini ، دکتر marzieh sadat sajadi nezhad ، خانم azar nadi . The Role of Cognitive Emotion Regulation Strategies in the Prediction of the Features of Borderline Personality in University Students. نشریه بین المللی روانشناسی. 1396; 11 (2) :102-125

    URL: http://ijpb.ir/article-1-239-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 11، شماره 2 - ( 8-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660