[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 13، شماره 2 - ( 9-1398 ) ::
    جلد 13 شماره 2 صفحات 140-109 برگشت به فهرست نسخه ها
    Qualitative Study of Using Online Social Network Sites (SNS) based on Attachment Styles in College Students
    Parisa Sadat Seyed Mousavi ، Mohsen Poorganji
    Assisstant Professor of Family Research Institute, Shahid Beheshti University, Tehran, Iran
    چکیده:   (1626 مشاهده)
    Considering the increasing tendency of people to access social network sites, the current study purposed to qualitatively investigate the amount, reasons, and perceived impacts of using social networks sites (SNS) based on attachment styles in college students. To this end, 200 students from three universities were selected by available sampling and asked to complete the adult attachment questionnaire. Thereafter, 36 students were classified into secure, ambivalent, or avoidant attachment style groups. Then, a 60-min interview was conducted with each participant to assess the amount, reasons for, and perceived impacts of different aspects of social network usage. Data w analyzed using the content analysis method. The results showed that although the amount of social network use was not different in the groups, the reasons for social network use differed. The reasons were categorized based on the facilities of SNS studied in this research. The main categories included leisure and entertainment, communication and interaction, research and learning, emotional and sexual needs, consumption and transaction. The results of using social networks were categorized under four positive and negative categories of personal, family, social, and educational outcomes. The perceptions of outcomes differed in the groups, and avoidant people reported fewer negative ones overall. Based on the results of this study, it can be concluded that individuals with different attachment styles utilize social networks in the same level and usually with similar reasons but different motives. The outcome of using social network sites might be different__AWT_NOKT_COMMA__ further investigation is needed to explore these outcomes.
    واژه‌های کلیدی: students، attachment style، social network sites، qualitative study
    متن کامل [PDF 275 kb]   (682 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1400/7/3 | ویرایش نهایی: 1400/9/23 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23



    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Seyed Mousavi P S, Poorganji M. Qualitative Study of Using Online Social Network Sites (SNS) based on Attachment Styles in College Students. ijpb 2019; 13 (2) :109-140
    URL: http://ijpb.ir/article-1-273-fa.html

    Seyed Mousavi Parisa Sadat، Poorganji Mohsen. Qualitative Study of Using Online Social Network Sites (SNS) based on Attachment Styles in College Students. نشریه بین المللی روانشناسی. 1398; 13 (2) :109-140

    URL: http://ijpb.ir/article-1-273-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 13، شماره 2 - ( 9-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660