[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 15، شماره 2 - ( 7-1400 ) ::
    جلد 15 شماره 2 صفحات 30-1 برگشت به فهرست نسخه ها
    Parameters Affecting the Educational Achievement of Vocational and Technical Schools’ Students
    Mahrokh Moosavi
    Islamic Azad University, Islamshahr Branch, Iran
    چکیده:   (1511 مشاهده)
    This research aimed to study the effects of academic engagement, quality of education, and peer-assisted learning on academic motivation as an influential variable in the academic achievement of vocational, and technical schools’ students. Data were analyzed using descriptive statistics, a correlation matrix, confirmatory factor analysis, and structural equation modeling. As a result of the structural equation model, academic engagement (T=4.49), peer-assisted learning (T=2.38), and quality of education (T=3.04) have a greater direct influence on motivation than academic achievement (T=1.96). The only indirect effect on the quality of education (T=2.01) is significant, thus mediating the role of academic motivation in the academic achievement confirmed the effectiveness of quality of education. The findings and outcomes of this study are useful for teachers, principals, and policymakers in the field of education to improve the quality of teaching, and learning.  
    واژه‌های کلیدی: academic motivation، academic achievement، academic engagement، quality of education، peer-assisted learning.
    متن کامل [PDF 542 kb]   (418 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
    دریافت: 1400/12/19 | ویرایش نهایی: 1402/7/23 | پذیرش: 1402/1/5 | انتشار: 1402/7/23
    ارسال پیام به نویسنده مسئول


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Moosavi M. Parameters Affecting the Educational Achievement of Vocational and Technical Schools’ Students. ijpb 2021; 15 (2) :1-30
    URL: http://ijpb.ir/article-1-369-fa.html

    Moosavi Mahrokh. Parameters Affecting the Educational Achievement of Vocational and Technical Schools’ Students. نشریه بین المللی روانشناسی. 1400; 15 (2) :1-30

    URL: http://ijpb.ir/article-1-369-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 15، شماره 2 - ( 7-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660