[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..










Creative Commons License




 
..
:: دوره 7، شماره 1 - ( 10-1391 ) ::
جلد 7 شماره 1 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
Attentional Performance in Boys with Autism Spectrum Disorder
دکتر hassan shahrokhi نویسنده مسیول ، دکتر leila mehdizade fanid ، دکتر toraj hashemi ، دکتر majid mahmood aliloo ، دکتر abbas bakhshipour ، خانم neda yadegari ، دکتر shahrokh amiri
چکیده:   (4103 مشاهده)
Attentional dysfunction has been shown as a core deficit in autism spectrum disorder (ASD). Attention and concentration affect children with autism in many ways. Impairment in these areas influences learning, memory, daily living skills, and cognitive ability. For instance, the abilities to inhibit responses, discriminate relevant from irrelevant information, utilize system of rules, and solve problems, which are dependent on a child__AWT_QUOTE__s memory and concentration. Therefore, in the present study, the possibility of deficit in attention in 15 high functioning children with autism spectrum disorder aged between 6-13 years old were evaluated. The assessment procedure included sustained attention using a Continuous Performance Test__AWT_NOKT_COMMA__ and shifting attention using a Wisconsin Card Sorting Task involving different categories for sorting__AWT_NOKT_COMMA__ focusing and selective attention, using the Stroop Test__AWT_NOKT_COMMA__ working memory, using Digit Span, Coding-Digit Symbol and Arithmetic subtests of the Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC-R). The results indicated that attentional impairments in high functioned autistic children, where they were observed, are at the conceptual level, with implications for executive functions and the monitoring of novel information, and for the ability to organize information along with monitoring ongoing events and making rapid adjustments.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mohammad حسن شاهرخی nevisandeh election, mohammad لیلا مهدی زاده فانید, mohammad تورج هاشمی, mohammad مجید محمود علیلو, mohammad عباس بخشی پور, khanom ندا یادگاری et al . Attentional Performance in Boys with Autism Spectrum Disorder. ijpb 2013; 7 (1)
URL: http://ijpb.ir/article-1-168-fa.html

دکتر hassan shahrokhi نویسنده مسیول ، دکتر leila mehdizade fanid ، دکتر toraj hashemi ، دکتر majid mahmood aliloo ، دکتر abbas bakhshipour ، خانم neda yadegari و همکاران.. Attentional Performance in Boys with Autism Spectrum Disorder. نشریه بین المللی روانشناسی. 1391; 7 (1)

URL: http://ijpb.ir/article-1-168-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 1 - ( 10-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4660