[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • Evaluation of the Effectiveness of Morita Therapy on General Health and Pain Catastrophizing in Older Adult Women with Chronic Knee Pain
    Behnaz Dehghan، Ali Issazadegan، Esmaeil Soleimani
  • اثربخشی درمان هیجان مدار (EFT) بر استرس شغلی، کیفیت زندگی کاری، خشنودی شغلی و تاب آوری در کارکنا‌ن پلیس
    محسن درکه، نسرین ارشدی، حسین شکرکن، کیومرث بشلیده، بهرام پیمان نیا
  • بررسی اثربخشی آموزش گروهی فرزند پروری مثبت والدین بر میزان پرخاشگری، اضطراب و افسردگی کودکان پیش دبستانی
    مریم موحدنژاد، سید داود حسینی نسب، مرضیه علیوندی وفا
  • اثربخشی طرحواره درمانی بر تحمل پریشانی، تنظیم هیجان و تاب آوری بیماران مبتلا به اختلال وسواس فکری عملی
    فرزین باقری شیخانگفشه، خزر تاج بخش، وحید صوابی نیری، ناهید میکلانی، شبنم بریاجی
  • اثربخشی مشاوره گروهی براساس منابع تکوین‌خود بر افسردگی، اضطراب و استرس مادران دارای فرزند اتیسم
    سمانه کریمی، سیدجلال یونسی، خلیل کاکاوندی
  • رابطه سرمایه روانشناختی با بهزیستی شغلی در معلمان: نقش میانجی تعهد سازمانی
    ریحانه صحرانورد معافی، فرزانه رنجبر نوشری
  • ارتباط طرحواره های هیجانی، تمایزیافتگی خود و ذهنی سازی با ویژگی‌های شخصیت مرزی در جمعیت غیربالینی
    علی ناظم زاده، مهناز شاهقلیان، فریدون یاریاری
  • خطرات و آسیب های روانشناختی کودکان کار: تدوین مدل ارتباط شبکه ای
    صدیقه گوزل، عنایت الله زمان پور، شیوا دولت آبادی
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 12، شماره 2 - ( 7-1397 ) ::
    جلد 12 شماره 2 صفحات 196-169 برگشت به فهرست نسخه ها
    Testing a model of perceived organizational support, citizenship behavior, commitment, job satisfaction and leader-member exchange as concequences of servant leadership in cement factory employees in Kermanshah
    kioumars Beshlideh ، Rastegar Sharifi ، seyed esmaeil hashemi ، abdolzahra naami
    Department of psychology faculty of education and psychology shahid chamran university of ahvaz, Iran ahvaz
    چکیده:   (1500 مشاهده)
    The present study aimed at designing and testing a model of servant leadership consequences. It has selected the servant leadership structure as an antecedent variable, the job satisfaction, organizational commitment and organizational citizenship behavior structures as the consequent variables, and the perceived organizational support and leader-member exchange structures as the mediator variables. The research method was descriptive correlational. Therefore, a total of 230 employees from an industrial company were selected through simple random sampling. The research tools included the servant leadership, perceived organizational support, leader-member exchange, job satisfaction, organizational commitment and organizational citizenship behavior questionnaires. The data was analyzed through structural equation modeling (SEM) and mediator analysis. The analysis of structural equation modeling supported the proposed model fit with data.The results indicated a direct positive effect of servant leadership on all dependent variables in the model, and a direct positive effect of perceived organizational support on job satisfaction, organizational commitment and organizational citizenship behavior, and a positive indirect effect of servant leadership on job satisfaction, organizational commitment and organizational citizenship behavior through perceived organizational support and leader-member exchange.
    واژه‌های کلیدی: Servant leadership، perceived organizational support، leader-member exchange، Job Satisfaction، organizational commitment، organizational citizenship behavior
    متن کامل [PDF 735 kb]   (633 دریافت)    
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1400/7/3 | ویرایش نهایی: 1400/9/23 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23



    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    Beshlideh K, Sharifi R, hashemi S E, naami A. Testing a model of perceived organizational support, citizenship behavior, commitment, job satisfaction and leader-member exchange as concequences of servant leadership in cement factory employees in Kermanshah. ijpb 2018; 12 (2) :169-196
    URL: http://ijpb.ir/article-1-252-fa.html

    Beshlideh kioumars، Sharifi Rastegar، hashemi seyed esmaeil، naami abdolzahra. Testing a model of perceived organizational support, citizenship behavior, commitment, job satisfaction and leader-member exchange as concequences of servant leadership in cement factory employees in Kermanshah. نشریه بین المللی روانشناسی. 1397; 12 (2) :169-196

    URL: http://ijpb.ir/article-1-252-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 12، شماره 2 - ( 7-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 51 queries by YEKTAWEB 4652