[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
داوران::
ابر کلیدوازگان::
::
مقالات در دست انتشار
  • بررسی رابطه بین شایستگی رهبری و شایستگی ارتباطات در یک کانون ارزیابی با استفاده از تحلیل همبستگی کانونی
    علی اسلامیان، کیومرث بشلیده، نسرین ارشدی
  • بررسی روابط بین هوش هیجانی، تمایل به برقراری ارتباط، ابراز وجود و لذت از یادگیری زبان انگلیسی
    عباس زارعی، زهره پاینده
  • Avoidance in Cardiovascular disease: A Qualitative Study
    hadis cheraghian، aahmadreza kiani، ali rezaeisharif، hossein ghamari kivi
  • اثربخشی آموزش خوش‌بینی تحصیلی از طریق قصه‌گویی بر خوش بینی تحصیلی و سازگاری تحصیلی
    Paria Ranjbar Satari
  • Investigation the effectiveness of a Transdiagnostic training Package Based on Acceptance and Commitment Therapy and Emotion Regulation on Psychological Security and Hope for Life of Cancer Patients
    Anis Khoshlahjeh Sedgh
  • بررسی رابطه حمایت اجتماعی ادراک شده و اراده کاری با رضایت شغلی و قصد ترک شغل: نقش میانجی کار شایسته
    عبدالزهرا نعامی، صبا قیصری، عاطفه محمدحسینی
  • پیش‌بینی افسردگی بر اساس طرحواره‌های ناسازگار اولیه با میانجی‌گری شفقت به خود
    زهره سلیمی، فریده حسین ثابت، فرامرز سهرابی
  • شناسایی و طبقه بندی بازی‌های کلاسی و خانوادگی موثر برکاهش اختلال اضطراب جدایی کودکان چهار تا هشت سال
    منیره صالحی، فاطمه زهرا هاشم آبادی
  • رابطه هوش هیجانی با ترک شغل با توجه به نقش میانجی گر خشنودی شغلی و حمایت سازمانی ادراک شده
    سید میثم دیباجی، هاجر مساح
  • ..
    جستجو در پایگاه

    جستجوی پیشرفته
    ..
    دریافت اطلاعات پایگاه
    نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
    ..










    Creative Commons License




     
    ..
    :: دوره 11، شماره 2 - ( 8-1396 ) ::
    جلد 11 شماره 2 صفحات 47-26 برگشت به فهرست نسخه ها
    Clock Face Drawing in Children with Learning Disabilities: An Old Problem Revisited
    دکتر maryam sharifi نویسنده مسیول ، خانم akram khalifeh ، دکتر shahla pezeshk
    چکیده:   (3601 مشاهده)
    Although clock drawing as a neuropsychological measure has proven to be sensitive to the executive functioning of graphomotor skills, visual–spatial perception, and verbal reasoning, its discriminatory pattern in learning disabilities (LDs) is unclear. Therefore, the present study aims to investigate the clock-drawing test (CDT) performance as a screening measure in children with LDs. The population of this descriptive study includes all students who have been diagnosed with a specific LD in Ahvaz, Tehran, and Yasooj, in Iran. The convenience sampling method was used to select 104 participants, aged 8–12 years, matched for age and type of LD. The primary data was collected using the CDT and the data analysis procedures included frequency, percentage, and mean. The test results showed that the most common problems of the students with LDs involved neglect in placing quadrant numbers, stemming from attention deficiency as well as cognitive distortion__AWT_NOKT_COMMA__ the least common problem was drawing both the hour and the minute hands on the clock face. Moreover, the findings indicated that there is the possibility of frontal, temporal, and parietal injuries among these students. It can, therefore, be concluded that the CDT is useful for the early prediction of brain injuries. Clock drawing is thus recommended to be used as a screening method for the prediction, assessment, and treatment of children with LDs.
         
    نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
    دریافت: 1400/7/3 | پذیرش: 1400/8/23 | انتشار: 1400/8/23


    XML   English Abstract   Print


    Download citation:
    BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
    Send citation to:

    mohammad مریم شریفی nevisandeh election, khanom اکرم خلیفه, mohammad شهلا پزشک. Clock Face Drawing in Children with Learning Disabilities: An Old Problem Revisited. ijpb 2017; 11 (2) :26-47
    URL: http://ijpb.ir/article-1-236-fa.html

    دکتر maryam sharifi نویسنده مسیول ، خانم akram khalifeh ، دکتر shahla pezeshk . Clock Face Drawing in Children with Learning Disabilities: An Old Problem Revisited. نشریه بین المللی روانشناسی. 1396; 11 (2) :26-47

    URL: http://ijpb.ir/article-1-236-fa.html



    بازنشر اطلاعات
    Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
    دوره 11، شماره 2 - ( 8-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
    نشریه بین المللی روانشناسی International Journal of Psychology (IPA)
    Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 52 queries by YEKTAWEB 4660